A Seat már 2011-ben tanulmányozta az Exeo-utód limuzint – akkor még nem tudtuk, hogy egy kompakt ötajtós kapja a Toledo nevet -, és nagyon úgy tűnik, a következő generációs koda Superb közeli rokona lesz majd az újdonság, valahogy úgy, ahogy a Mladá Boleslavban készülő koda Rapid és a Seat Toledo viszonyul egymáshoz.
Túlságosan nagy a hasonlóság a három évvel ezelőtti Seat limuzin és a jelenlegi koda kupé között ahhoz, hogy a véletlen legyen. Oké, a lámpák formája márka-specifikus, de oldalról nézve épp csak az alacsonyabb tetővonal és a harmadik oldalablakot nélkülöző C oszlop alapján lehet megkülönböztetni egymástól a két autót.
Persze a koda nem elégszik meg a sportos és dinamikus formával, maradandót akar alkotni a kupék között is, így nem csak négyajtós, hanem ötajtós az újdonsága. A csomagtérfedél a ferdehátú Superbhez hasonlóan kettős nyitású, azaz akár a hátsó szélvédő is felnyílik szükség esetén. Az MQB építőkészlet jelenti az autó alapját, motorként pedig a benzinnel és földgázzal is üzemelő, 110 lóerős 1.4 TSI-t választották. A szabványos fogyasztás 3,4 kg/100 km (másként kifejezve 5,1 köbméter CNG/100 km), a benzinfogyasztást nem közölték. A koda Vision C méreteit nem közölték, de az valószínűleg az Octavia és a Superb közé lesz belőve.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!