Meglepetések helyett pontosan azt a Clubmant kapják majd meg a vásárlók – hazánkban novembertől -, amit korábban tanulmányként már megmutatott nekünk a gyár. Azonban az eltelt pár év nem volt arra elég, hogy tisztázzák, pontosan hány ajtós is az új Mini?

A sajtóanyagnak a mérnökök által készített részében (műszaki adatok) azt lehet olvasni, hogy ötajtós az újdonság. Azokon az oldalakon, ahol a marketingosztály is belepiszkált a szövegbe, ott meg következetesen hat ajtóról beszélnek. Mi a megoldás? Talán az, amit a magyar forgalmazó képviselője választott: hatkilincses az újdonság. A nyílások/ajtószárnyak vitáját pedig meghagyja másoknak.

Nem kell félni a nagy jelzőtől, hiszen az új Clubman is mindössze 4,25 méteres, amivel manapság épp csak megüti a kompakt szintet. Az ötajtóshoz képest egyébként 27 centivel hosszabb a karosszéria, 9-cel szélesebb és a tengelytávja is 10 centivel nagyobb – bő egy számmal nagyobb tehát annál. Ahogy a külső, úgy a belső megjelenés is illeszkedik a márka újkori arculatába, a hatalmas méretű kerek középkonzollal, nem spóroltak a krómozott billenőkapcsolókkal sem. De egyvalami hiányzik, mégpedig a kézifék, amelynek a helyét elektromosan aktivált rögzítőfék veszi át.

A méretnövekedés miatt az ajtókba például akkora zsebeket tudtak kialakítani, ahol már egy ásványvizes palack is elfér, de azért a második üléssorban még mindig inkább statisztikai, és nem gyakorlati szempontból három személyes. A csomagtér alaphelyzetben 360 literes, ami egy kombinak csapnivaló érték, egy ötajtós kompaktnál az elvárható minimum, a hátsó üléstámlák ledöntése után legfeljebb 1250 literes lehet a raktér – a támla függőlegesbe állításával az ülőhelyek megtartása mellett lehet picit bővíteni a csomagteret. Nem csak a padló alatt és az oldalfalon, de a kétszárnyú ajtóban is tárolóhelyeket alakítottak ki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A BMW által kifejlesztett keresztmotoros padlólemezre épülő Mini Clubman forgalmazása három erőforrással indul, alap a 136 lóerős 1,5 literes háromhengeres benzines, kérhető még a 192 lóerős, 2,0 literes négyhengeres benzines, egyedüli dízelként a 2,0 literes, 150 lóerős négyhengeres lesz elérhető. Újdonság, hogy az eddigi hat- (Aisin) helyett immár 8 fokozatú (ZF) az automatikus váltó a négyhengereseknél. A motorválasztékot folyamatosan bővítik majd azokkal az egységekkel, amelyek a három- és ötajtós Minihez is elérhetőek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!