A keskenyebb fényszórókkal és a megnövelt méretű alsó légbeömlőkkel a felfrissített Jaguar XF a korábbinál szélesebbnek hat, hátul a lökhárító betétje viszi lejjebb az optikai hangsúlyt. A kombi hátsó lámpái változatlanok, a szedán sötétített keretet kap. Teljesen új elektromos rendszert kapott az autó, amellyel együtt a korábbinál nagyobb tudású és gyorsabb működésű Pivi és Pivi Pro fejegység is megérkezett, a középső érintőképernyő 11,4 col képátlójú.
Könnyebben megfogható kapaszkodók kerültek az ajtókárpitra, nagyobbak lettek az itt lévő tárolók, szélesebb lett az ülések párnázata, nagyobb felületen működik a fűtés/szellőztetés, a masszázsfunkció is új. Az extralistán található az utastér-levegőjét ionizálni képes és a PM2.5-ös méretű részecskéket megfogó pollenszűrő. Az utasok kényelmét ezen felül még aktív zajkioltás is növeli.
A négyhengeres Ingenium-blokkokra szűkült a választható motorok köre, a dízel 48V-os lágyhibrid hajtást is kapott (204 LE/430 Nm), a benzines két teljesítménnyel (250 LE/365 Nm vagy 300 LE/400 Nm) is választható. Alapfelszerelés a nyolcfokozatú automatikus váltó, a dízelnél és a gyengébb benzinesnél feláras az összkerékhajtás a megújult Jaguar XF esetén.