Nem kisebb célt fogalmaztak meg a Lada tulajdonosai, mint hogy optimális kihasználtsággal működjön az óriási méretű Togliatti autógyár, ami a Lada márka számára azt jelenti, hogy a 2015-ös eredményekhez képest meg kell tripláznia értékesítését – és mellette még számos egyéb márkás autót is készítenek majd itt, például Renaultokat és Nissanokat a helyi piac számára, de a hírek szerint a gyakorlatilag készre fejlesztett Chevrolet Nivát se hagyják veszni.
Fontos célkitűzés a Lada márka számára, hogy Oroszországban stabilan 30 % fölött legyen a részesedése, a 2015 január-májusi értékesítések alapján 19 százalék alatt van ez az érték. Elemzők kételkednek abban, hogy sikerül-e teljesíteni a nagyon is ambiciózus tervet, még úgy is, hogy visszatérnek a hagyományos piacokra, köztük Magyarországra is.
A Vesta limuzin nyitja a sort, amelynek sorozatgyártása szeptember végén indul, majd jön a kombi, 2017-ben a Cross nevű, szabadidő-autós körítésű modell és a Sport változat gyarapítja a választékot, 2018-ban meg a klasszikus ötajtós kompakt is elérhető lesz. 2016 tavaszán indul az X-Ray, aminek érdekes módon Cross változata is lesz, azaz SUV-körítésű SUV is lesz majd az orosz gyár kínálatában. 2018 végén középkategóriás modelleket (limuzin és szabadidő-autó) is piacra dobnak, amelyekkel a nagy méretű, de megfizethető autóra vágyó vásárlókat akarják majd megszólítani.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!