Kezdjük rögtön a legfontosabbal, a most megismert formában mi nem kapjuk meg a Suzuki Grand Vitarát, hiszen azt csak azokra a piacokra exportálják majd Indiából, ahol jelenleg is elérhetőek a Maruti gyártmányai. Azonban az autó megjelenése és technikája iránymutató lehet abból a szempontból, hogy a 2024-es modellévre várt Vitara generációváltásnál hogyan alakul majd át a típus. Például itt is megvan a hármas menetfény – de azt szemöldökként különválasztották a fényszórótól –, a hátsó hármas motívum a LED-es technológia jóvoltából karcsúbb, mint az S-Crossnál, és majdnem a márkajelzésig beérnek a LED-csíkok.
Teljesen új a műszerfal megjelenése, amelynek közepén 9 colos képátlójú érintőképernyős fejegység található, ami a Toyotától érkezik, és azzal együtt jön a hangvezérlés lehetősége is – a Hi Suzuki megszólításra hallgat az elektronika. A kormány mögötti műszeregység a lágyhibrid hajtásnál a megszokott, két analóg órát és köztük egy multifunkciós kijelzőt tartalmaz, az öntöltő hibridhez teljesen digitális a műszeregység; színes fel-a-fejjel kijelző is elérhető, ami egy felnyíló apró műanyaglapot használ. A lágyhibrid hajtáshoz ezüst díszvarrással rendelkező bordó műbőr kárpit jár a 2 magasabb felszereltségnél, az öntöltő hibridnél arany díszvarrással rendelkező fekete műbőr kárpitot adnak, bőven akad zongoralakk-fekete dísz is, ennél a kárpitnál az első sorba fűthető-szellőztethető üléseket szerelnek.
Méret tekintetében a Tect padlóra épülő szabadidő-autók közül a legnagyobb a Grand Vitara, hossza 4345 mm, szélessége 1795 mm, magassága 1645 mm, amihez 2600 mm-es tengelytávolság tartozik. A csomagtérméretet nem közölték, de a lágyhibridnél nagyobb lesz a tér, hiszen ott van egy padló alatti fiók is, ami hiányzik a Toyota-féle öntöltő hibrid hajtású modellből. Az alap hajtás a Suzuki 1,5 literes 4 hengeres szívómotorja 48 voltos lágyhibrid rásegítéssel, ennek 103 lóerő a teljesítménye, 137 Nm a nyomatéka, alapesetben 5 fokozatú kézi kapcsolású váltón át hajtja az első kerekeket, opciós az AllGrip összkerékhajtás vagy a 6 fokozatú automatikus váltó, ennél a típusnál nem lehet kombinálni ezt a két extrát. A drágább hajtás a Toyota 1,5 literes, 3 hengeres szívómotorját használó öntöltő hibrid rendszer 116 lóerős rendszerteljesítménnyel, ez csak elsőkerékhajtással kerül beépítésre.
Még hátravan a végleges homologizáció – a hírek szerint szeptember 15-én adják át az első példányokat a vásárlóknak –, de így is India legtakarékosabb szabadidő-autójának ígérik a Suzuki Grand Vitarát, amelynek lágyhibrid változata 4,7-5,2 l/100 km-es szabványos fogyasztással rendelkezik, az öntöltő hibrid 3,6 l/100 km-es értéket ígér.