A Renault és a Nissan-Mitsubishi szövetségen belül mindenki arra koncentrál majd, amihez a legjobban ért, legyen szó a termékekről vagy a földrajzi régiókról. A francia Renault resszortja lesz például a kis- és kompakt modellek, valamint a könnyű haszonjárművek fejlesztése, a Nissan a szabadidő-autókra és a nagyobb modellekre koncentrál, és ide tartoznak majd az alvázas pickupok/terepjárók is.
Technológia terén a Nissan felel az önvezető rendszerekért, a nagyobb méretű akkumulátoros-elektromos autókért, valamint a hibridekért. A Mitsubishi a hálózatról tölthető hibrid hajtások fejlesztését végzi. A Renault a távoli hozzáféréssel, a járművek Android alapú operációs rendszerével foglalkozik majd, és ő készíti majd a kisebb méretű villanyautókat.
A földrajzi megosztásra úgy kell gondolni, hogy minden ma meglévő márka jelen marad a piacokon, de lesz egy kinevezett vezető márka, amely mellé csatlakoznak majd a többiek – importőri szinten lesznek majd egyesülések, megszűnnek majd a párhuzamos irodai részlegek. A Renault kapta Európát, Oroszországot, Dél-Amerikát és Észak-Afrikát, a Nissan Észak-Amerikában, Kínában és Japánban lesz majd a fő márka, a Mitsubishi pedig Délkelet-Ázsiában, Óceániában és Ausztráliában lesz irányító helyzetben.
A jövőben tehát ha például a Renault kifejleszt egy kisautót, akkor azt a Nissan vagy/és a Mitsubishi minimális formai változásokkal veszi majd át, és gyártja azt például Kínában, ahol lehet, hogy Renault márkanéven nem is lehet majd megvásárolni a típust. Vagy ott van példaként jelenleg is a Nissan Micra, amely a Renault Clio alapján készült és Franciaországban gyártják. A tervek szerint a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség autóinak 80%-a már 2024-ben ilyen közös alapokon készül majd, ami 40%-kal alacsonyabb fejlesztési költségeket eredményez, illetve az alkatrészellátást is leegyszerűsíti és olcsóbbá teszi majd a gyártónak az egységesítés.