Egy kis lépést tesz az autók világa felé a Yamaha, a Japan Mobility Show kiállításon debütáló Tricera nevű tanulmánya ugyanis autó-kezelőszervekkel – tehát kormánykerékkel és pedálokkal – rendelkezik, de azért még nincs 4 kerék. Elöl 2, hátul 1 kerék található, és mindegyik kormányzott, szokás szerint kis tempónál a manőverezés megkönnyítése érdekében az elsővel ellentétesen fordul a hátsó kerék, nagy tempónál a stabilitás miatt pedig azokkal egy irányba. Érdekesség, hogy a Yamaha mérnökei kikapcsolhatóvá tették a hátsókerék-kormányzást, így az is megtalálja a számítását a Tricera volánja mögött, aki hamisítatlan vezetési élményre vágyik.
Mármint városi utakon belül vágyik hamisítatlan vezetési élményre, hiszen a Yamaha Tricera kifejezetten oda készült. A vezető és az utas a jármű mértani közepén foglal helyet, a megszokottól eltérő erőhatások érik így a testet kanyarodás közben, és szinte semmi nem véd a környezettől – az apró szélvédők valójában légterelők, amelyek a frontpanel alatt áramló légcsatornán keresztül érkező levegőt terelik az utasok feje fölé. Bevallottan az volt a konstruktőrök célja, hogy az egyre inkább automatizálódó, elszigetelő autók ellenpéldáját mutassák meg a nagyérdeműnek. Azt nem árulta el a Yamaha, milyen hajtást kapott a Tricera, de városi autóról lévén szó jó eséllyel valamiféle akkumulátoros-elektromos megoldásról lehet szó.