A harmadik generáció 1982-es bemutatásakor vezették be a négyhengeres alapmotort a Chevrolet Camaro-nál, de az sikertelen maradt, mivel a 90 lóerős 2,5 literes négyhengeres nagyon harmatos teljesítményt nyújtott, és csak alapfelszereléssel kínálták – a következő szint már a 2,8 literes, 130 lóerős V6-ost is hozta – csak három éven át maradt a kínálatban. Ma pedig ott tartunk, hogy a négyhengeres Camaro ritkasága miatt drágább lehet, mint egy V8-as.

Most, a hatodik generációnál újra egy négyhengeres az alapmotor, de ezúttal legalább nem spóroltak a lóerőkkel. A Camaro-hoz kínált első turbómotor a 2,0 literes négyhengeres 275 lóerővel, és már ezzel is kevesebb, mint 6 másodperc alatt eléri a 96 km/órás tempót a póniautó. A következő lépcsőfok az elődhöz is kínált 3,6 literes V6-os 335 lóerővel. Kezdetben a továbbfejlesztett 6,2 literes V8-as szívómotor lesz a csúcs, amely közvetlen befecskendezéssel, hengerlekapcsolással és 455 lóerővel rendelkezik.

A formatervezők 350 órán keresztül csiszolták az elődre nagyon hasonlító formát a légcsatornában, egyébként csak két olyan alkatrész van a hatodik generációs Camaroban, ami az elődben is benne volt: a csomagtartón lévő márkajelzés és a sárvédőkre helyezett, a V8-as motorra utaló SS jelvények. A karosszéria és a tengelytáv 5 centivel lett rövidebb, a szélesség és a magasság 2,5 centivel csökkent.

A jármű tömegét 60 kg-mal sikerült csökkenteni annak köszönhetően, hogy a műszerfal mögötti merevítés és a felfüggesztés több alkatrésze is alumíniumból készül. A lemezek alatt a Cadillac ATS-nél is használt padlólemez rejtőzik, amely MacPherson első felfüggesztést és új fejlesztésű, többlengőkaros hátsó hidat hoz. A négy- és hathengeres motorhoz extra, a V8-asnál alapfelszerelés a Brembo fékrendszer, utóbbinál az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás is széria.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!