Nem zavarják az irigy pillantások, amivel az utca embere nézi az ön terepjáró-kupéját? Nem zavarják a lenéző pillantások, amivel a béemvések tekintenek önre, mert nem futja X6-osra? Ha mindkét kérdésre igen a válasz, akkor az új X4-es a maga autója.
A bevált recept szerint kupésította szabadidő-autójának karosszériáját a bajor gyártó, a frissiben megújult X3-asból így lett X4-es. Nem mintha ez bárkinek is meglepetés lett volna, hiszen tavaly áprilisban már megismerhettük a tanulmányt, amely lényegében változtatások nélkül kerül utcai forgalomba.
Nem csak a B oszlop mögött hoz újdonságokat a kupévá alakítás, az első ülések 20 mm-rel lejjebb engedik az utasokat, a hátsó padot is jobban megformázták – hiába ötüléses a papíron az X4, a gyakorlatban mostoha dolga van a középre szoruló embernek. A karosszéria egyébként 14 mm-rel hosszabb az X3-asnál, és 36 mm-rel alacsonyabb is. A csomagtér alaphelyzetben 500 literes, a 40/20/40 arányban osztott támla ledöntésével egészen 1400 literesre bővíthető. A használat megkönnyítése érdekében alapfelszerelés az elektromos csomagtérajtó-mozgatás, no meg az első-hátsó parkolóradar.
Az X3-astól eltérően csak összkerékhajtással készítik az X4-est, amelynek forgalmazása Európában két dízellel (2,0 liter, 190 LE, 3,0 liter 258 és 313 LE) indul, de nem sokkal később már benzinmotor is elérhető lesz (2,0 liter, 184 és 245 LE, 3,0 liter 306 LE). A Genfi Autószalon első közönségnapjára időzítette a BMW az X4-es bejelentését a gyár, először pedig a New York-i Autószalonon lehet majd megtekinteni azt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!