Az előző generációs Porsche Boxster megkoronázása volt az a Spyder modell, amiből a szó szoros értelmében mindent kihagytak; még az ajtókárpitot is átalakították, az ajtóbehúzó egyszerű, keresztben kifeszített kötél volt. Most ugyanezt a filozófiát követve és a nevet is újra felhasználva készítették el a legkeményebb változatot.
Utóbbit szó szerint kell érteni, hiszen 20 mm-rel csökkentették a hasmagasságot és feszesebb rugókat/lengéscsillapítókat szereltek be. A fékrendszert a 911 Carrera S-ből vették át, közvetlenebb a kormányzás, és ott a 3,8 literes boxermotor 375 lóerővel, amit csak 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltóval párosítanak. Az aktuális generációból ez a legkönnyebb, és minden idők legerősebb Boxstere, úgyhogy nem csoda, hogy 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s tempóra és 290 km/h a vége.
Persze ezen felül sokkal érdekesebb az, ami a normál kivitelen felül került be, illetve ki az autóból. A kormánykerék átmérőjét 10 mm-rel, 36 centire csökkentették, megszabadultak az elektromos tetőmozgatástól és átalakították a tetőszerkezetet is. Egyedi megjelenést ad a Spyder-nek az új első-hátsó lökhárító, a rádió és a légkondicionáló felár nélküli extrafelszerelés, azaz külön kell kérni őket. Furcsa egyébként, hogy noha a gyár különösen büszke arra, milyen sok tömeget takarítottak meg, pontos számot már nem árulják el. Noha a Porsche a 2015-ös kabriószezont akarja színesíteni a Boxster Spyder-rel, annak csak októberben kezdi meg a forgalmazását.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!