Artem Kagan orosz vállalkozó a villanyautózás híve, rajta keresztül kerül Oroszországba a legtöbb Tesla, és ő áll az Aviar R67 projekt mögött is – utóbbi sportkocsit is a Reload Motors-on keresztül forgalmazzák majd. Most az autógyártásban is fontos szereplővé akar válni a német Reload Motors-on keresztül, amely elsőként egy akkumulátoros-elektromos haszonjárművel akar piacra lépni. A fejlesztést az orosz Sollers Engineering cég végzi, a gyártást Németországban végzik majd egy 50 ezer négyzetméteres, évi 20 ezer jármű kapacitású gyárban.
Az egyelőre névtelen haszonjármű 50-90 kWh kapacitású akkumulátorral (120-250 km hatótávolság) készül majd, és úgy fejlesztik a padlólemezt, hogy tüzelőanyagcellás technikát is befogadjon – utóbbival már 800-1000 km-es hatótávolság is megvalósítható lesz. A könnyű építés miatt a vetélytársaknál 10%-kal nagyobb teherbírást ígérnek (a 3,5 tonnás össztömeg a határ). A Reload Motors az alapítóktól és magánbefektetőktől már 200 millió eurót gyűjtött össze, a tervek szerint négy év múlva indul majd a sorozatgyártás.