Egyelőre még befektetőket keres az NPF nevű cég első saját járművének sorozatgyártásához, könnyen lehet, hogy a GAZ csoport fogja felkarolni a vállalkozást. A Celeste névre hallgató acélcső-térvázas terepjárónál ugyanis a mifelénk Gazella néven ismert kisteherautó összkerékhajtású változatának részegységeit használják.
Az első-hátsó merev tengely, a váltó, az osztómű is onnan származnak, motorként a Gazella Next-ben használt 2,8 literes Cummins turbódízelt és a 2,7 literes benzinest képzelik. Eltérő átmérőjű csövekből szerkesztik a térvázat, amelyet könnyen lehet majd javítani, hiszen vaskereskedésekben is kapható csövekről van szó – hasonló elgondolás szerint készült anno a magyar Szöcske is.
A karosszéria üvegszálas műanyagból készített burkolóelemeket jelent, illetve a padló alatt egy vaslemez védi a hajtásláncot a terep viszontagságaitól. Katonai felhasználás is könnyen megvalósítható, hiszen a műanyag panelek helyett páncélozott fémlemezeket is könnyen fel lehet majd szerelni a térvázra. Egyelőre még csak elméletben létezik az NPF Celeste, de már dolgoznak egy működőképes prototípuson.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!