Épp csak megújult a Mercedes G-osztály, de még bőven vannak tartalékok a több mint három évtizedes terepjáróban, ahogy azt a Gelandewagen Factory nevű cég legújabb alkotása bizonyítja. A 2011-ben indult vállalkozás a Puch/Mercedes terepjáróra specializálódott, és a hagyományos felújítás/tuning mellett agyament átépítéseket is vállal.
Vegyük példának ezt az autót, amely eredetileg egy 2002-es évjáratú, G 500-asként kezdte meg földi pályafutását, majd egy német ügyfél tavaly a GwF gondjaira bízta az autót.
A tengelytávolságot 4 méteresre növelték, a karosszéria teljes hossza így 6,3 méter lett. A kedves ügyfél úgy akart extra méretű platót, hogy közben megmarad a gyári utastér első két üléssora – csak a csomagtartóba helyezett, oldalra felhajtható pótülésektől szabadultak meg.
Az 5,0 literes, V8-as szívómotorhoz nem nyúltak, és a hajtásláncban is csak a nyújtás miatt került egy hosszabb hátsó kardántengely. A rend kedvéért keresztben is megnövelték egy csöppet az autót méretét, a teljes szélesség 2,25 méter. Most éppen eladásra kínálják az egyedi – talán a világ legnagyobb? – G-osztályát, a bruttó 125 000 eurós áron felül némi zsebpénzért kisebb kerekek és karosszériaszélesítések beépítését is vállalja a GwF.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!