Világszintű beszállító a japán Takata, amely a biztonsági felszerelésekre koncentrál. A legújabb vizsgálatok szerint 2000-2002 között gyártottak olyan utasoldali légzsák-modulokat, amelyeknél elképzelhető a hibás működés
Ha rosszul szerelték össze a légzsák-egységen belül a hajtógáz-irányító ostyát, akkor előfordulhat, hogy kioldáskor nem úgy fújódik fel a légzsák, hogy az optimális védelmet nyújtsa, illetve a hibás egység darabjai berepülhetnek az utastérbe.
Nem lehet javítani a hibát, az egész légzsák-egységet kell cserélni, amely több autógyártót is érint. A Toyota 1,73 millió, a Honda 1,14 millió, a Nissan 480 000, a Mazda pedig 45 463 darab autót hív vissza a problémával kapcsolatban világszerte. A Takata nem akarta megnevezni, mely ügyfeleihez kerültek a hibás egységek, ezért nem lehet kizárni, további visszahívások is várhatóak ezzel kapcsolatban. Mivel a légzsák-modulokat nem mindig azonnal használták fel, 2000-2004 között gyártott autók is érintettek lehetnek a visszahívásban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!