Európa második legnépszerűbb autója a Renault Clio, értékesítése még az életciklus végén se hagyott alább, szóval nem látták értelmét teljesen új autó tervezésének. Helyette fogták a meglévő autót, és teljesen áttervezték azt. Ott látjuk a jellegzetes, patkó alakú nappali menetfényeket a kocsi elején, szériafelszereltség a teljesen LED-es fényszóró. Nagyobb lett a hűtőrács és a lökhárítóban lévő légbeömlő is, az első sárvédőkre került egy apró lemezhullám, ami a különleges modelleknél – a korábbi GT Line felszereltséget váltó R.S. Line, később R.S., Initiale Paris – megfelelő jelvénynek ad majd helyet. A C oszlopon a hátsó kilincseknél megjelent egy karakteres domborulat, hátulról nézve pedig az új formájú lámpák és a domború csomagtérfedél jelentik a változást.
Hozzányúltak a padlólemezhez is, a csomagtérnél igyekeztek maximalizálni és a lehető legjobban sík oldalfalúvá tenni a teret, a feláras Bose hifi mélynyomóját is elrejtették. Az eredmény alaphelyzetben 391 literes csomagtér, ami 91 literrel több a korábbinál, a mélynyomós változatnál pedig egyenesen 161 liter a bővülés! Az ajtót feltárva nem lesz szembetűnő a változás, mert dupla padlót alkalmaznak annak érdekében, hogy támladöntést követően sík legyen a raktér. Tegnap már megmutatták az utasteret is, ezzel kapcsolatban annyi az új információ, hogy az ott található tárolóhelyek térfogata összesen 26 liter.
A karosszéria hossza 14 mm-rel, magassága 30 mm-rel csökken a korábbihoz képest, a szélesség viszont 66 mm-rel bővült, a tengelytávolság változatlan. Előbbiek nem csökkentik a belső teret, utóbbi viszont nem bővíti azt, hiszen leginkább a korábbinál jobban megformált (az ajtók alján bemélyedés, stb.) oldalfalnak tudható be, a tükröket is beleszámítva nincs változás a korábbihoz képest.
Az összesen 11 színt tartalmazó palettára három új, feltűnő árnyalat került – Valencia narancs, Vison barna, Celadon kék –, ezenkívül három megjelenési csomag – vörös, narancs, fekete – segítségével lehet összeállítani az egyedi kinézetet. Többféle esztergált felületű 17 colos könnyűfém felni is van a válaszékban, és már alapáron is krómmal keretezett oldalablakokat kap a Renault Clio, az Initiale Paris csúcsmodellnél pedig a hűtőrácsot és a karosszériavédő elemeket is ilyen csillogó betétekkel dobják fel. A GT Line felszereltség helyére érkező R.S. Line esetén sportüléseket, karbon hatású műszerfalbetéteket, alumínium pedálokat kap a vásárló, sportkormánnyal és 17 colos felnikkel egyetemben.
A műszaki részletekről egyelőre semmit nem árultak el, de várhatóan a Genfi Autószalonon esedékes közönségpremier kapcsán már többet tudunk majd a motorválasztékról is, amelyben a legnagyobb újdonság a Nissan-féle 1,6 literes szívómotort használó lágy-hibrid hajtás lesz.