Megkapta az 1,7 literes dízelmotort az Opel Astra ecoFLEX, igaz, alaposan hozzányúltak a négyhengereshez a mérnökök. Az eredmény 130 lóerős teljesítmény és szenzációsan alacsony, 3,7 l/100 km-es szabványos fogyasztás.
Ennek elérése érdekében teljesen új, közös nyomócsöves befecskendező rendszert raktak a motorra, amely 1800 bar-os üzemi nyomással dolgozik, és égési ciklusonként akár nyolc alkalommal képes gázolajat fecskendezni az égéstérbe. Csökkentették a kompresszióviszonyt, egyben változó geometriás turbófeltöltőt is kapott a motor, utóbbi különlegessége a lapát-állásszög érzékelő, aminek segítségével pontosabban tudja szabályozni az elektronika a töltőnyomást. A többi ecoFLEX modellhez felár ellenében elérhető motorleállító rendszer az Astra 1.7 CDTI ecoFLEX esetén alapfelszerelés.
Első Opelként itt használnak fékenergia-visszatáplálást, és aktívan vezérelt légbeömlő nyílások gondoskodnak arról, hogy a lehető legkisebb légellenállással vagy épp sok hűtőlevegőt a motortérbe juttatva közlekedjen az autó. Ezen kívül 12 mm-rel csökkentették a hasmagasságot. A csökkentett belső súrlódású, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó fokozatait megnyújtották, és magától értetődően alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal szerelik az Astra ecoFLEX-et.
Mindennek eredménye ként a kiindulási alapot jelentő, 125 lóerős dízelmotorhoz képest 17 (!) százalékkal sikerült csökkenteni a szabványos fogyasztást. A 99 g/km-es értéknek azon a piacokon örülnek a fogyasztók, ahol ez adó- vagy dugódíj kedvezményt jelent, mifelénk sokkal nagyobb szám a mindössze 3,7 l/100 km-es szabványos fogyasztás. A flottabeszerzéseknél ezt is nézik az üzemeltetők. A 130 lóerős teljesítmény és a 300 Nm-es nyomaték (2000-2500/min között) magasabb érték, mint amivel a többi, hasonlóan takarékos vetélytárs szolgálhat.