Egyszer már volt a magyar nyelvet értő közönségnek furcsán ható névválasztása a Nissannak, az Almera Tino azonban inkább csak megmosolyogtatta az embereket, a kompakt egyterű nem terjedt el hazánkban. Ez utóbbi veszély jelenleg se fenyeget, hiszen kifejezetten az orosz és ex-szovjet piac számára készítik a Datsun újdonságát, az on-DO nevű szedánt. És mintha érezték volna a hangsúlyt, a hosszú ékezet hiányát az internetes szokás szerint kiabálásnak megfelelő nagybetűkkel írták a második szótagot…
Korábban már lefényképezték az autót álca nélkül, és a hivatalos beharangozó is megvolt már, de egyik alkalommal se derült ki a név, ami egyébként az orosz он (ő személyes névmás) és a japán do (az út) szavak összetételéből ered. Maga az autó pedig a Lada Kalina/Granta típus közeli rokona, épp csak a megjelenést rajzolták át.
Az új lépcsős hátú karosszéria hossza 4337 mm, a szélesség 1700 mm, a magasság 1500 mm; az új, magasabb csomagtér-fedélnek köszönhetően a csomagtér 530 literesre bővült. A Datsun számára csak a gyengébb, 87 lóerős 1,6 literes motort veszik át, az egyedüli váltó az ötfokozatú, kézi kapcsolású egység. A hírek szerint a nyáron várható majd az ötajtós karosszéria érkezése, és ezzel egy időben a négyfokozatú, automatikus váltó is elérhető lesz majd.
Az alapváltozatban vezetőoldali légzsák, 14 colos acélfelnik és IsoFix rögzítési pontok jelentik majd az említésre érdemes felszerelések sorát, a csúcsmodellben 4 légzsák, légkondi, menetstabilizáló és blokkolásgátló is lesz majd. Pontos vételárakat csak később közölnek majd, Togliattiban júliusban indul meg a sorozatgyártás, és szeptember elején lesznek megvásárolhatóan a Datsun on-DO első példányai.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!