A brit MG márka épp manapság próbál visszatérni az európai piacra a Kínában gyártott akkumulátoros-elektromos és plug-in hibrid modelljeivel, ezek közé tartozik az MG5 EV nevű kombi, amelynél alapfelszerelésnek számítanak a tetősínek. A gyári prospektusokban és a sajtófotókon is látni a kerékpárt szállító autót, a keresztléceket (MG Aero Roof Bars, 228 font) és az ezekhez tartozó kerékpárszállítót (Roof Cycle Carrier, 192 font) felár ellenében adták a brit piacon. Apró szépséghiba, hogy ezek használata tilos, hiszen a gyári kezelési könyvben le van írva, hogy a tetősínek kizárólag dekorációnak számítanak, tilos azokat használni – hívta fel rá a figyelmet a Which? fogyasztóvédelmi szervezet.
Annak ellenére, hogy a forgalmazó idő közben eltávolította a kereszttartókat és a kerékpárszállítót a gyári tartozékkatalógusból, és a weboldalon lévő képről is leretusálták a kerékpárt, egyelőre nincs visszahívás az ügyben, és nem vállalta az MG forgalmazója, hogy a jövőben eladásra kerülő autókról leszedi a használhatatlan tetősíneket, azokat dekorációs célból megtartják, és nem tudni, hogy visszavásárolják-e a használhatatlan kiegészítőket azoktól, akik ezt kérik. A forgalmazó azt is mondta, hogy az autó továbbértékesítésekor az eladó – tehát a korábbi autótulajdonos – felelőssége, hogy felhívja a figyelmet a tetősínek használhatatlanságára.
Az MG forgalmazója azzal védekezik, hogy a forgalmazás előtt azt hitték, hogy a tetősínek használhatóak, ezért került bele a korábban elkészített tartozékkatalógusba a keresztléc és a kerékpártartó, azonban azért tiltották meg a kezelési utasításban a használatot, mert Kínából egyszerűen nem érkezett adat, ami megengedné a tetősínek terhelését – a tartozékkatalógust pedig nem módosították ennek megfelelően. Most a kínai mérnökök visszajelzésére várnak, még az is lehet, hogy a végén mégis megengedik a tetősínek használatát – akkor meg az eddig eladott autóknál kell kijavítani a papír alapú kezelési könyvet az új információnak megfelelően.