A Mahindra Roxor kapcsán azt az ítéletet hozta a Jeep által indított perben egy USA-beli bíró, hogy annak hűtőrácsa megtévesztően hasonlít a Jeep jellegzetes hűtőrácsára – mondjuk ez nem meglepetés annak ismeretében, hogy annak licenc-megfelelőjéről van szó –, úgyhogy a következő generációs modellnél ennek elébe mentek az indiai formatervezők.
Továbbra is külön álló sárvédők vannak a kocsi elején és kerek fényszórók is maradtak, de sokkal szélesebb lett a motorháztető, és immár egyszerű négyszögletes hűtőrácsot használnak. Az új fejlesztésű GEN3 alváz a korábbinál szélesebb karosszériát tesz lehetővé, és annál már figyelembe vették a modern szempontokat – energia-elnyelés ütközésnél –, de már nem lesznek csereszabatosak a futóműalkatrészek a CJ-3-assal; hátul megtartották a merevtengelyt, elöl már független felfüggesztés dolgozik. Az a veszély ugyan nem fenyeget, hogy a Jeep Wranglerrel összekeveri az ember az indiai újdonságot, hiszen nyomokban az új Ford Bronco részleteit tartalmazza…
Amíg az előző autók kőkemény terepjárók voltak katonai járműnek beillő kezelhetőséggel, az új alvázra felépített Thar esetén már a könnyű használhatóság és a komfort is fontos szempont volt, és a biztonsági felszerelések területén is hatalmas előrelépés történt. A rajongók mellett már a szabadidő-autókból átülő vásárlókra is számítanak, ezért olyan extrák is elérhetőek lesznek, mint a teljesen LED-es világítás, a digitális légkondi, az érintőképernyős fejegység. Szintén az új vásárlókra gondolva van egy új belső kialakítás, amelynél a második sorban két kisebb ülést helyeznek el – alaphelyzetben hátul két hosszanti ülőpad van 2-2 ember számára.
Alapesetben leszerelhető műanyagtetőt kap a Thar, extraként nyitható vászontető is választható – előbbinél a tetőbe is szerelnek hangszórókat. A 7 colos képátlójú központi érintőképernyős fejegység különlegessége, hogy nedvességálló (IP-54-es szabvány), azaz nem okoz neki gondot, ha elázik a nyitott autó. A biztonsági felszerelések listája a következő: blokkolásgátló, két légzsák, menetstabilizáló, lejtmeneti fékvezérlés. A kapcsolható összkerékhajtás immár gombnyomásra aktiválható, ahogy a terepfokozat is, az elektronikus differenciálzárak mellett zárható hátsó differenciálmű is elérhető.
Két motorral kínálják majd a legújabb Mahindra Thar terepjárót, a benzines az új fejlesztésű mStallion motorcsaládba tartozó 2,0 literes turbó (150 LE/320 Nm), a dízel az mHawk 2,2 literes négyhengeres (130 LE/300 Nm), a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus lehet mindkét esetben. Kétféle kerékméretet kínálnak, a 16 colos felnikre 245/75-ös abroncsokat szerelnek (77,4 cm-es átmérő), a 18 colos felnikre 255/65-ös abroncsokat (78,9 cm átmérő), utóbbiakkal 226 mm a hasmagasság, 41,8 fok az első, 36,8 fok a hátsó terepszög és 27 fok a rámpaszög, a gázlómélység 65 centi.