A Mercedes 2008-ban mutatta be a Vito haszonjárműre épülő taxiját, amelynél a hátsó kerekek kis sebességnél történő elfordításával oldották meg, hogy az autó képes legyen megfordulni a 7,6 méter átmérőjű körön. Bemutatása óta nem sokat változott a felszereltség: elektromos tolóajtók, légkondicionáló, hat személyes utastér és 116 lóerős dízelmotor.
Ezzel a kombinációval 40 százalékos piaci részesedést ért el a német márka a London környéki taxi piacon, és ezt szeretnék a jövőben is megőrizni. Ennek megfelelően alig jelentette be a Nissan az NV200 London Taxi-t, máris árat csökkentettek a németek. Mivel jellemzően cégek a vásárlók, újfajta konstrukciót dolgoztak ki: kétezer font önrésszel, majd 36 hónapon át havi 585 fontos részlettel lehet elvinni a Vito taxit, az egész végén 23 730,12 font a maradványérték – feltéve, hogy évi legfeljebb 30 000 mérföldet fut az autó. Ami elég kevésnek tűnik egy olyan járműnél, amely akkor működik gazdaságosan, ha sokat megy. Mindenesetre a lépés jól jelzi, hogy komolyan felkavarta az állóvizet a Nissan bejelentése.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!