2002 óta dolgozik az energetikai szektorban a török Armağan Arabul, aki aztán a családi vállalkozásban 2015-ben kezdett el dolgozni egy általa megfizethetőnek ítélt villanymotoros szuperautón. 2017-ben Németországba költözött, ahol megalapította az Elektron Innovativ nevű céget, amely egy kupéval lép majd piacra hamarosan, három éven belül egy nyitható tetős modellel bővíti a kínálatát, és öt éven belül lesz egy különösen nagy teljesítményű autója is. Ezt a jelzőt nem használják az Elektron One nevű autóra, ami 1360 lóerős rendszerteljesítménnyel, 2,1 másodperces 0-100 km/óra gyorsulással és 400 km/óra csúcssebességgel bír az ígéretek szerint.
A hivatalos leleplezésre – ha egyáltalán megtartják – a 2021-ben esedékes 100. Genfi Autószalonon szeretnének sort keríteni, nem sokkal ezt követően pedig Olaszországban, a Scuderia-E nevű Formula E istálló még építés alatt álló bázisán kerülne sor a sorozatgyártásra. Utóbbi versenycsapat még csak most szerveződik, a hatóerő mögötte az a Gianfranco Pizzuto vállalkozó, aki anno a Fisker Automotive alapító befektetői között is ott volt, és a tervek szerint jövőre állnak rajthoz a Formula E világbajnokságban – a 12 csapatban maximalizált rajtrács tele van, de a Nio és a Dragon csapatok nyitottak a kooperációra. Visszatérve az Elektron One utcai autójára, az karbon monocoque vázat kap nyomórudas felfüggesztésekkel, kerekenként egy hajtómotorral, és indukciós töltéssel is lehet majd táplálni az akkumulátort. Mindezt pedig a millió eurónál is drágább konkurenciához képest potom, alig 350 000 eurós nettó áron, azaz 120 millió Ft+adókért kínálják majd. Kérdés, ilyen áron sikerül-e realizálni az évi 500 autós sorozatnagyságot?