Amíg a Kia Optima T-Hybrid tanulmányban elektromos légsűrítővel kombinálták a dél-koreaiak új fejlesztésű hibrid hajtásukat, annak sokkal olcsóbb és várhatóan hamarosan sorozatgyártásba kerülő változatát is megmutatták Párizsban, egy i40-es karosszériájába építve.
Itt is az 1,7 literes turbódízelt alakították át hibrid hajtásúvá, de itt nincs elektromos légsűrítő, ellenben az egy darab turbófeltöltőt nagyobb méretűre cserélték, hogy az a magasabb fordulatszám-tartományban dolgozzon – ennek megfelelően a dízel teljesítménye 155 LE/360 Nm. Az alacsony fordulatszám-tartományban a motorhoz szíjhajtáson csatlakozó, 13,6 lóerős elektromotor segíti át a dízelt, ami egyben az indítómotor és generátor szerepét is ellátja – ennek megfelelően utóbbi alkatrészeket meg lehet spórolni.
Az energiát egy ólom-szén akkumulátorban tárolja a rendszer, ami elviseli a gyakori töltést-kisütést, nem igényel extra hűtést, és életciklusának végén szinte teljes mértékben újrahasznosítható. Ezt az egységet úgy alakították ki, hogy a pótkerék-mélyedésben elfér. A Hyundai i40 48V Hybrid esetén a fogyasztást ötödével csökkenti a hibrid hajtás, amelyről még annyit árultak el, hogy a normál autóhoz képest 46 kg-mal növeli a tömeget. Azt nem árulták el, mikor találkozhatunk utcai autóban ezzel a megoldással.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!