Nagyjából 20 percig tart manapság egy olajcsere, emelőre áll az autó, majd hagyni kell kicsöpögni belőle az olajat, le kell cserélni az olajszűrőt, majd pontosan betölteni a szükséges mennyiséget. A Castrol szerint azonban feleslegesen vesződünk ennyit a folyamattal, ráadásul az ő megoldásuknál még szerelőre sincs szükség, hiszen egyszerűen kivesszük a motortérből a fáradt olajat tartalmazó tartályt, majd berakjuk az újat, friss olajjal – természetesen a szűrő is a cserélhető házon belül van, úgyhogy azzal se kell vesződni.

Noha pofonegyszerű a Nexcel névre keresztelt megoldás, annak gyakorlati alkalmazása még jó néhány évet várat magára. Az ok: teljesen át kell alakítani hozzá a motorok olajozási rendszerét, nem csak az olajszűrőt kell áthelyezni, de száraz karteres kenésre kell átállni, ez pedig mindenképpen megdrágítja az alkalmazást.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jelenleg az Aston Martin Vulcan pályaautó az egyedüli, amely ez a megoldást használja, így már azt is tudja a Castol, hogy 1,8 G-s keresztgyorsulásnál is gond nélkül működik a rendszer, és az se okoz gondot, ha 100 km/h-ról 1,6 másodperc alatt állóra fékez a gépkocsi. Az olajpumpa percenként 600 literes kapacitású, ami tíz-húszszorosa a ma használt szivattyúknak. A Castol úgy számol, öt éven belül megjelenhet az első sorozatgyártású autó, amely a Nexcel technológiát használja, nem mondják, de biztosak lehetünk benne, hogy nagy teljesítményű sportkocsiról lesz szó, nem pedig évente milliós darabszámban készülő tömegautóról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!