1900-ban készült az első ellendugattyús motor, amelyben egy égéstér energiáját két, egymással szemben lévő dugattyú hasznosítja. Repülőgépekben, tankokban, tengeralattjárókban használták ezt a technikát, amely a kenés problémája és a kiegyensúlyozatlan járás miatt tűnt el. A Detroiti Autószalonon az Achates Power nevű fejlesztőcsapat a szaúd-arábiai Aramco olajcéggel közösen mutatta be az ellendugattyús motorral ellátott Ford F-150-es pickupot, amelynél a motorháztetőbe vágott ablak árulkodott csak a nem mindennapi belső égésű motorról.
A kétütemű dízelmotor három ikerdugattyús hengerének lökettérfogata 2,7 liter, kompresszorral oldották meg a feltöltést, a teljesítmény 270 LE/651 Nm – és ehhez a mai dízelekhez képest 30-50 százalékkal (!) alacsonyabb fogyasztás társul. A hengerfej és a vezérlés elhagyása miatt olcsó a gyártás és a karbantartás. Az Achates Power hosszas fejlesztőmunkával oldotta meg a megfelelő kenés kialakítását.
Nem csak a teljesítmény miatt került egy viszonylag nagy méretű pickupba beépítésre az újfajta erőforrás, annak a helyigénye nagyobb, egészen pontosabban magasabb egy V6-os dízelnél (az F-150-eshez 3,0 literes V6-os turbódízelt lehet kérni). Ez megnehezíti a személyautóba beépítést, mert ha elfektetik az erőforrást, akkor a mai motortereknél szélesebb helyet kellene kialakítani a kétütemű, ellendugattyús kompresszoros dízelhez.