Jövőre kerül a kereskedésekbe a Mercedes-Benz GLE szabadidő-autó következő generációja, néhány meghívott újságíró már ki is próbálhatta az újdonságot – de csak az anyósülésről. A volán mögött a gyári mérnökök ültek, akik szóban tájékoztattak az újdonságokról.
Az S-osztályból ismert Magic Body Control felfüggesztést először alkalmazza szabadidő-autón a Mercedes-Benz, jelen esetben nemcsak a kényelmet növeli, de javítja a terepképességeket is. Nincs szükség stabilizátorpálcákra, így a kerekek egymástól tényleg függetlenül mozoghatnak, a kerekenként dolgozó szintszabályozással az oldaldőlést lehet mérsékelni. A Free Ride elnevezésű funkció aktiválásakor az autó ugráltatja a kerekeit, így például a homokban elsüllyedt autó jó eséllyel ki tud mászni a szorult helyzetéből. Új a 4Matic összkerékhajtás, elektronikusan vezérelt központi tengelykapcsolóval, és fékbeavatkozással oldalanként is tudja irányítani a motornyomatékot a rendszer, a különösen gyors beavatkozás miatt nincs szükség önzáró differenciálművekre.
A különleges felfüggesztés csak a csúcsfelszereltségnél lesz elérhető, egyébként hagyományos acél- vagy légrugós felfüggesztést kínál a Mercedes-Benz az új GLE-osztályhoz. Várhatóan a Párizsi Autószalonon ismerhetjük majd meg az autót, érdekes módon amíg az USA-ban erősen álcázott prototípusokkal szállították az újságírókat, a stuttgarti példányok már jórészt végleges karosszériájukat mutatják, ahogy az az alábbi videón is látható.