Amíg a Škoda Octavia az MQB építőkészletet használja, a szintén a kompakt kategóriába jövő év elején érkező Scala az MQB A0-t veszi alapul. Hogy a reménybeli vásárlók egy pillanatig se aggódjanak, a gyár már most közreadta a legfontosabb méretadatokat az új modelljéről, illetve azt is állítja, hogy az utastér mérete megegyezik majd azzal, amit az Octavia nyújt. Mivel messze még a hivatalos leleplezés időpontja, egyelőre csak teljes álcázással mutatják az autót, aminek tanulmányát már megismerhettük korábban, ahogy a végleges változatot is láthattuk már.
Az ötajtós karosszéria hossza 4362 mm, szélessége 1793 mm és 1471 mm magas, a tengelytávolság 2649 mm. A hátsó térkínálat kvázi megegyezik az Octaviával, a térdhely megegyezik a 73 mm-ével, könyökmagasságban 24 mm-rel szűkebb a Scala, a 982 mm-es fejtér 2 mm-es bővülést jelent a nagytestvérhez képest. Alaphelyzetben 467 literes a raktér, a hátsó ülések ledöntését követően 1410 liter áll a csomagok rendelkezésére; ez biztos a pótkerék nélküli érték, illetve a földgázas modellnél is kevesebbre kell számítani.
A motorválaszték öttagú lesz, a piaci bevezetéskor 1,0 literes turbómotorral (95 vagy 115 LE), illetve 1,5 literes turbómotorral (150 LE) lesz megvásárolható az új kompakt, egyedüli dízelként az 1,6 literes TDI-t (115 LE) kínálják. Valamikor 2019 második felében lesz elérhető a G-Tec változat, amelynél az 1,0 literes turbómotor 90 lóerős változata hajt. Extraként kérhető lesz Sportfutómű is 15 mm-rel csökkentett hasmagassággal és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással.