2021-ben indul a Renault-Nissan szövetség villanyautó-offenzívája, amelyhez azt a CMF-EV építőkészletet használják majd, amelyre a Morphoz nevű tanulmányt is felépítették. Ezzel a francia márka azt akarja megmutatni, milyennek képzeli a 2025 utáni évek megosztható személyes mobilitását, hiszen az autó felhasználási módtól függően tud nagyobb hatótávolságot és/vagy nagyobb belső teret kínálni.
Városi módban a karosszéria 4,4 méteres, a tengelytávolság 2,73 méter, ilyenkor a fixen beépített hátsó, 40 kWh kapacitású akkumulátor van a fedélzeten, ennek kicsi a tömege és (viszonylag) gyors a töltése. Utazó módban a karosszéria 4,8 méteresre nyúlik, az első tengely 20 centivel megy előrébb, és a meglévő 40 kWh elé egy második, 50 kWh kapacitású akkumulátort képes befogadni a padló 90 kWh-ra növelve a kapacitást, a hátsó rész megnyúlásával nemcsak a poggyásztér bővül, de az aerodinamika is nagyobb sebességhez igazodik.
Az alap 40 kWh akkumulátorral 400 km-es hatótávolság realizálható, ami az utak 90%-ra elég. A fennmaradó 10%-hoz lehet a fedélzetre venni további 50 kWh kapacitást, amivel összesen 700 km-t meghaladó távolságot tud egy feltöltéssel megtenni a Renault Morphoz. Az utastérbe az egymással szembe nyíló ajtók és a B oszlop hiánya miatt könnyű a ki- és beszállás, az anyósülés nem hátra-, hanem felfordulva néz szembe a hátsókkal. Az utastér legkülönlegesebb része a kétarcú műszerfal, alapesetben csak a legfontosabb információkat kapja a sofőr, de ha úgy akarja, akkor hatalmas méretű képernyőket csalogathat elő – ennek használatát a 3-as szintű önvezető mód (pár másodperc alatt képesnek kell lennie a sofőrnek visszavenni az irányítást) esetén ajánlják a fejlesztők.
A Renault Morphoz egyébként csak elsőkerékhajtású, a villanymotor csúcsteljesítménye függ a fedélzeten lévő akkumulátor(ok) teljesítményleadásától, Városi módban 136 lóerő, Utazó módban 218 lóerő áll a vezető rendelkezésére.