Nem is olyan rég még az ötajtós Ford Ka tanulmány volt a nagy újdonság, most pedig már itt üdvözölhetjük a jövőbeli második karosszériaváltozatot, a lépcsős hátút. Ráadásul abból is rögtön kettőt, az Indiában Figo tanulmányként bemutatkozó autó csak a helyi piac számára készül, a világ többi részén forgalmazott Ka Sedan-t pedig Brazíliában leplezték le.
A Figo esetén az adózási szempontból lélektani 4 méter alatt tartották a karosszéria hosszát, ennek megfelelően lett furcsa a befejezés. Már a C oszlop is vékonyabb a Ka Sedan-hoz képest, nem is beszélve a sokkal rövidebb lépcsőről. Érdekes módon nem csak a befejezés tér el a két autón, eltérő kilincseket kap az indiai és a világautó, és a bordó autó külső tükörházában látjuk az oldalsó irányjelzőt, ilyennek nyoma sincs a pezsgőmetál karosszérián.
Nem ismert, milyen motorok hajtják majd a Ford minijét, Európában az 1,0 literes háromhengeres és annak turbós változata valószínű, Indiában ehhez még az 1,5 literes dízel jöhet hozzá, Latin-Amerikában várhatóan a helyi 1,0 literes négyhengeres szívómotor lesz majd választható 1,6-os négyhengeres mellett. Európában valószínűleg még az idén látjuk majd a Ford Ka-t, tanulmányként talán már a Genfi Autószalonon. A lépcsős hátú változat, legyen szó a Figo-ról vagy a Ka Sedan-ról, nem lesz elérhető mifelénk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!