A Volkswagen első haszonjárműve egy, a hatalmas méretű wolfsburgi gyáron belüli anyagmozgatásra készített öszvér volt, amelyet meglátva a holland importőr, Ben Pon felskiccelte a közúti felhasználásra is alkalmas járművet, amelyből aztán két évvel később készültek el az első prototípusok: két dobozos teherautó, egy kombi és egy kisbusz.
A technika rokona volt a Bogárénak, a motor, a hajtáslánc és a felfüggesztés is onnan jött, de csőváz- helyett már létraalvázra építették fel a karosszériát. Az első szériánál egy 24,5 lóerő teljesítményű 1,1 literes boxermotorral kellett beérnie a vásárlóknak, 8 személy vagy a két hátsó üléssor kiszerelése után 750 kg áru szállítására volt ez elég.
1950 március 8-án indult a wolfsburgi gyár második típusának, azaz a Typ 2-nek a sorozatgyártása, az év végéig 8001 darabot készítettek a lényegében vetélytárs-nélküli járműből. Négy évvel a gyártás beindítása után készült el a 100 000. példány, és a Bogár népszerűsége miatt egyszerűen nem tudtak napi 80 autónál többet készíteni, ezért 1955 márciusában megkezdték Hannover-Stöckenben a haszonjármű gyár építését. Egy évvel később, 1956. márciusában már el is készült az első Transporter az új üzemben. A többi pedig már történelem és jelen, hiszen mind a mai napig a Volkswagen kínálatának fontos eleme a Transporter.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!