A dugattyú-specialista Mahle, az optikai mérési rendszereket készítő Zeiss és a 3D-nyomtatással foglalkozó Trumpf beszállítók segítségével készítette el az első nyomtatott dugattyúit a Porsche, egészen pontosan egy 911 GT2 RS motorjához nyomtatott hat darabot. A lézer-fém-fúziós eljárásban rétegenként építik fel az alkatrészt, így sikerült 10%-kal csökkenteni az egyes dugattyúk tömegét úgy, hogy közben olyan hűtőcsatornákat is kialakítottak, amelyek hagyományos eljárással egyszerűen nem valósíthatóak meg.
Az alacsonyabb tömeg miatt meg tudták emelni a motor maximális fordulatszámát, a hűtőcsatorna a dugattyú hőterhelését csökkenti, így az eredetileg 700 lóerős biturbó blokk teljesítményét 30 lóerővel tudták megnövelni. Az első próbapados teszten már sikerrel túl is esett a nyomtatott dugattyúkkal szerelt blokk. A gyártástechnológia lassúsága miatt az eljárás inkább csak kisszériás járművek és versenyautók számára teszi érdekessé a nyomtatott dugattyúkat.