Gyakorlatilag csak az nem változott a Ford kompakt szabadidő-autójánál, hogy Európában Kuga néven árulják, míg a világ többi részén továbbra is Escape-ként lehet megvásárolni. Sokkal jobban hasonlít a megjelenés a padlólemez-társ Focusra, a C2-es alapnak köszönhetően azonos motorváltozatnál 90 kg-mal sikerült csökkenteni a tömeget úgy, hogy közben nőtt a méret.
Az ötajtós karosszéria hossza 458 cm, szélessége 188 cm, magassága 168 cm, a tengelytávolság 271 cm. A 44 mm-rel szélesebb, 90 mm-rel hosszabb karosszériában sokkal több hely jut a hátul utazóknak. A tágasabb belsővel lehet egy kicsit sakkozni, a második sorban osztott, hosszában állítható ülést alkalmaznak, így az utasoknak vagy a csomagoknak lehet kedvezni – 67 literrel megnövelni a ránézésre nagyjából változatlan csomagteret, az észak-amerikai modellről azt elárulták, hogy támladöntés után 1852 literes a raktér.
Annyiból felkészítik a mai idők kihívásaira a Kugát, hogy alapáron kapja az érintőképernyős fejegységet (alapáron 6,5 colos képernyő, a SYNC3-as fejegység a 8 colos kijelzőjével feláras), de arra már nem figyeltek oda, hogy USB-töltő csak az első sorban van – talán a könyöklőben lévő csatlakozót használhatják a hátul utazók szükség szerint. A belső tér egyébként 90%-ban megegyezik azzal, amit az új Focusban is használnak, tehát itt is rendelhető a digitális műszeregység, a fel-a-fejjel kijelző. A feláras wifi-adó egyszerre tíz készüléket képes kezelni, az 575 Wattos, tíz hangszórós Bang&Olufsen hifiért is fizetni kell. A továbbfejlesztett parkolósegéd automatikus váltó megléte esetén az autó méreténél 92 centivel nagyobb helyre képes benavigálni az autót akár 12%-os lejtőn/emelkedőn.
Az eddigi legtöbb alternatív hajtást kínálja a Ford Kuga, amelynél az alapmotor 1,5 literes lesz. A háromhengeres EcoBoost benzines 120 vagy 150 lóerővel választható, a négyhengeres EcoBlue dízel 120 lóerős. A következő lépcsőfok a 150 vagy 190 lóerős EcoBlue dízel, ezeknél extraként kérhető a 48V-os lágy hibrid rendszer, amelynél a motorhoz szíjjal csatlakozó indítógenerátor segíti a 2,0 literes dízelt és mérsékli a fogyasztást. Az Egyesült Államokban 2,0 literes EcoBoost is választható 250 lóerős teljesítménnyel.
A hibrid modelleknél 2,5 literes, Atkinson-ciklus szerint működő szívómotort használnak, a váltó a Ford saját fejlesztésű fokozatmentes automatája. A Hybrid modellben 201 lóerő a rendszerteljesítmény, ennek 5,6 l/100 km-es fogyasztást prognosztizálnak. A Plug-In Hybrid kivitelben 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort használnak, ami 50 km-es elektromos hatótávolságot biztosít, és a nagyobb teljesítményleadás okán a rendszerteljesítmény ennél a kivitelnél 225 lóerő – 230V-os konnektorról 4 óra a töltési idő. Az automatikus váltót forgókapcsolóval lehet vezérelni, összkerékhajtás 150 lóerős teljesítménytől választható, kivétel a Plug-In Hybrid, ahol az akkumulátor miatt csak elsőkerékhajtás van.
Noha már most megmutatták a Kuga harmadik generációját, a Valenciában készülő szabadidő-autó forgalmazása csak 2020 elején indul. Ahogy a Focus esetén, úgy itt is lesz majd sportos ST-Line (teljes egészében fényezett karosszéria), kényeztető Vignale vagy Titanium személyiség a normál modellek mellett.