Ahhoz képest, hogy a testvérmodell Renault Clio már tavaly áprilisban frissült, a Captur szabadidő-autó csak most kapta meg a vérfrissítést – persze így el lehet mondani, hogy az európai Év Autójának megválasztott Scenic E-Tech Electric-hez igazodik a megjelenés. Ugyanazt a furcsán kanyarodó nappali menetfényt látjuk a lökhárítóban, a keskenyebb és magasabban lévő fényszórókkal zömökebb a megjelenés. Ezenkívül még a látványosabb felnik és az egyébként is látványosabb részetekkel operáló Esprit Alpine változat említhető változásként.
Bent a jobb felbontású, esetenként nagyobb méretű képernyők jelentik a nagy újdonságot, felszereltségtől függően az OpenR Link fejegység beépített Google-alkalmazásokkal igyekszik megkönnyíteni a felhasználó életét, illetve az okostelefon-kapcsolódás már vezetéknélküli. Megtartották a vásárlók által kedvelt, 16 cm-es sínen tologatható hátsó ülést, kabin-szerte 24,7 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki (a kesztyűtartó ebből 7 literért felel). Itt is az Esprit Alpine az igazán látványos/hallható újdonság, hiszen ennél a modellnél a francia nemzeti színeket viselő díszeken kívül a Jean-Michel Jarre által készített hangvilág (üdvözlő- és búcsúzó dallamok, stb.) jelentik az újdonságot. Nincsen már állati eredetű kárpit (bőr) a Renault Captur fedélzetén.
A motorkínálatban egy változás van, a plug-in hibrid helyett az öntöltő hibrid hajtást adják – a kisebb akkumulátor miatt sokkal olcsóbban tudják majd adni ezt. Az 1,0 literes turbó benzinnel 90 lóerős, LPG-vel 100 lóerős, az 1,33-as turbómotor 12 voltos lágyhibrid rásegítéssel 140 LE (6 fokozatú kézi kapcsolású váltó) vagy 160 LE (7 fokozatú duplakuplungos váltó) teljesítményű, az öntöltő hibrid rendszerteljesítménye 145 lóerő. A jobb vezetési élmény érdekében módosították az első felfüggesztés geometriáját és átprogramozták az elektromos kormányszervot.