Nagyon úgy tűnik, ha a Renault-Nissan konszern egy új szabadidő-autót készít, akkor előszeretettel választ neki lehetetlen neveket. Aztán az évek során hozzászoktunk a Qashqai-hoz, és minden bizonnyal így leszünk majd a Kadjar-ral is, amely nem az Iránban 1925-ig uralkodó dinasztiára utal, hanem a quad és a francia jaillier (lő) szavak összetákolása. Ne aggódjanak, nem csak önök állnak értetlenül a választás előtt, de előbb-utóbb ez majd elmúlik.
Arra a CMF nevű építőkészletre épül az új Renault szabadidő-autó, mint a Nissan Qashqai és X-Trail, de nem közvetlen rokona egyiknek sem. A Spanyolországban gyártott francia autó karosszériájának hossza 4450 mm, a szélessége 1840 mm, a magasság 1600 mm, a tengelytávot még nem ismerjük, a csomagtér alaphelyzetben 472 literes – pontosan a két Nagy-Britanniában gyártott japán autó közé lőtték be az újdonságot.
Az utastérről egyelőre csak fénykép van, meg az ígéret, hogy hibátlan kidolgozással és finom anyagokkal találkoznak majd ott az utasok. A középkonzolon az R-Link 2-es fejegységet látjuk, egyébként a kabin különböző részein összesen 30 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki.
Noha a motorkínálatot még nem árulták el (nagyot nem tévedünk ha 1,2 és 1,6 literes benzines, 1,5 és 1,6 literes dízel turbómotort jósolunk), az igyekeznek kihangsúlyozni, hogy az összkerekes változatok a maguk 190 mm-es hasmagasságával és 18 fokos első, 25 fokos hátsó terepszögével akár a műutaktól távol is jól boldogul – persze ilyen helyre ne a 19 colos felnikkel és peres gumikkal szerelt példányokkal menjenek majd a tulajdonosok. A Genfi Autószalonon ismerhetjük majd meg az újdonságot részletesen, Magyarországra június 13-án érkezik az első példány, a forgalmazás június végén kezdődik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!