A Ladának le kellett állítania a járművek értékesítését az Európai Unió területén, mivel autói nem teljesítik a jogszabályok által megkövetelt műszaki színvonalat: nincs keréknyomás-ellenőrző a fedélzeten, a légkondicionálóban a betiltott hűtőközeget használják.
Mivel az orosz piac jelentősen csökken, hirtelen mindennél fontosabb lett a Lada gyárnak az export. Noha már 2012-ben ismertté váltak azok a követelmények, amelyeket be kell tartania az Unióban értékesített új járműveknek, a Lada a kis sorozatnagyság miatt egyszerűen nem törődött ezekkel. Most azonban égető szükség van az euró-bevételre, ezért majdnem a teljes fejlesztőrészleget ráállították a munkára. Amíg a keréknyomás-ellenőrző berendezés viszonylag egyszerűen telepíthető, a légkondicionáló átalakítása már egy kicsit nagyobb feladat hiszen nem egyszerűen csak új alkatrészeket kell beszerelni, de a gyártósort (légkondi-töltő berendezés) is át kell alakítani. Ha pedig már ekkora munkában vannak, akkor rögtön az Euro-6-os előírásokra is felkészítik az erőforrásokat. A Togliattiban gyártott Kalina, Granta és a 4×4 (Niva) forgalmazása várhatóan a nyáron indul újra az Európai Unióban, az izsnyevszki gyárban 2015 végétől készülő Lada Vesta már kezdettől fogva teljesíti majd a legszigorúbb előírásokat is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!