Az elődnél még az összkerékhajtású Golf R volt 300 lóerős, a nyolcadik generációnál pedig a GTI sorozat csúcsmodellje, a GTI Clubsport kapja az ekkora teljesítményű 2,0 literes turbómotort – az EA888evo4-es blokk új turbót, nagyobb töltőlevegő-hűtőt és újraprogramozott vezérlőelektronikát kapott – természetesen elsőkerékhajtással. Aggódni nem kell, hiszen teljesen digitálissá tették még a felfüggesztést is annak érdekében, hogy biztosan kezelhető maradjon a 400 Nm.
A Golf GTI Clubsport az első olyan Volkswagen, amelynél az elektronikus differenciálzárra is hat a járműdinamika-vezérlő, amely még az összesen 15 fokozatban állítható lengéscsillapítókra is hatással van. A vezető által kiválasztható üzemmódok között találunk Nürburgring-fokozatot is, amelynek a német versenypályán tesztelés közben határozták meg a finombeállításait. A felfüggesztésben egyébként megnövelték az első kerékdőlést, 10 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, újak a kerékagyak és a rugók is.
A menetteljesítményekről annyit árultak el, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás kevesebb, mint 6 másodpercig tart, a végsebesség pedig elektronikusan korlátozott 250 km/óra. A hétfokozatú duplakupungos váltó végáttételét rövidebbre vették a GTI Clubsportnál.