Arasznyival nyújtózkodik túl a 4 méteren a Volkswagen új kis kategóriás szabadidő-autója, nagyjából tehát akkora lesz, mint a Škoda Yeti aktuális generációja, vagy az Opel Mokka X. Későn lép be ebbe a meglehetősen gyorsan fejlődő piaci szegmensbe a wolfsburgi gyártó, de minden bizonnyal a vásárlói igényeket alaposan felmérve versenyképes terméket dobnak majd piacra T-Roc néven.
Néhány újságíró Dél-Afrikában már ki is próbálhatta a kocsit, amely egyébként nem jelent meglepetést, tulajdonképpen egy átcsomagolt Audi Q2-esről van szó. Ahhoz hasonlóan itt is kérhetőek lesznek fényezett betétek a műszerfalra, de például itt már eggyel újabb generációs érintőképernyős fejegységek lesznek választhatók, a csúcsmodellben a 9,2 colos képátlójú egységgel. Természetesen a kétszínű fényezés is ott lesz a választható extrák között, a LED-es fényszóróval, elektronikus vezérlésű lengéscsillapítással együtt.
Valahová a hagyományos Golf és a Golf Sportsvan közé lövik be a T-Roc-ot, előbbinél 15 mm-rel nagyobb hasmagasságot ad, utóbbinál azért érezhetően szűkebb lesz a belseje. Németországban húszezer euró alatti indulóárat ígérnek, ezért a pénzért 115 lóerős 1,0 literes turbómotort adnak, ezt követi az 1,5-ös TSI 150, a 2,0 literes TSI 190 lóerővel. Csak két dízel lesz, az 1.6 TDI 115, a 2.0 TDI 150 lóerős. A két legerősebb motor dupla kuplungos váltóval és összkerékhajtással jön. Alternatívaként még CNG-s változatot is kínálnak majd, ennek a teljesítménye még nem ismert.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!