A Chevrolet márka kivonása az európai piac jelentős részéről csak egy lépés volt abban a folyamatban, amelynek célja az, hogy a General Motors európai részlege tartósan nyereségesen tudjon működni. Most épp azt jelentették be, hogy megszűnt a zürichi központtal működő GM Europe, a feladatait július elsejével a Rüsselsheimben működő Opel Group elnevezésű szervezet vette át.
Utóbbi feladatai közé tartozik az Opel, Vauxhall, Chevrolet, Cadillac és Corvette márkák képviselete Európában és Oroszországban. Az új szervezet vezetősége majdnem teljesen megegyezik az Adam Opel AG igazgatótanácsával, beleértve azt is, hogy Karl-Thomas Neumann a főnöke. Nagyobb felelősséget kapott tehát az Opel központja, de ez egyben azt is jelenti, hogy az eddiginél több stratégiai kérdésben születik majd helyben döntés, illetve hamarabb lezajlanak majd ezek a folyamatok. Az Opel Csoport létrehozása része annak a DRIVE2022! elnevezésű tervnek, amellyel kapcsolatban Karl-Thomas Neumann azt is mondta, hogy komolyan vizsgálják egy olcsóautó-márka létrehozását, amivel Európa leggyorsabban növekedő márkáját, a Daciát próbálják megszorítani. Arról nem is beszélve, hogy ha pozitív döntés születik ebben az ügyben, a nemrég kivonult Chevrolet márka vásárlóközönségét is meg tudnák szólítani a kis méretű szabadidő-autóval, és az Opel Astránál kisebb méretű kompakt autóval.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!