Elveszíti ugyan űrautó-jellegét a Honda Civic, de ez nem jelenti azt, hogy beleszürkül az utcaképbe, hiszen látványos vonalvezetést kap az európai piacra szánt változat – ez néhány apró eltéréstől eltekintve (eltérő színű helyzetjelző lámpák, középen kivezetett dupla kipufogó) megegyezik azzal az ötajtóssal, amelyet az észak-amerikai piac kap. Most azonban új információkat is közölt a gyár. Például Swindonban 200 millió fontot fektettek be a gyártósor átalakítására, ahol teljesen új eljárás szerint készítik az autót: először a belső vázat rakják össze, majd a külső rész következik. Ez a gyártástechnológia is szerepet játszik abban, hogy a nagyobb méretű, elődjénél 16 kg-mal könnyebb csupasz karosszéria csavarodási merevsége 52 %-kal emelkedett.
Az ötajtós karosszéria hossza 4497 mm, szélessége 1800 mm, magassága 1421 mm, szóval 12,7 centivel hosszabb, 3 centivel szélesebb és 2 centivel alacsonyabb az elődjénél. A 2625 mm-es tengelytávolság 3 centivel múlja felül az aktuális változatot. Tágasabb utasteret ígér a gyár, 95 mm-rel (!) nagyobb hátsó lábtérrel. A csomagtér lényegében változatlan méretű, a 478 literes érték 1-gyel több a korábbinál – de még mindig toronymagasan a legtágasabb a kompakt ötajtósok között – de búcsúzunk a mágikus hátsó üléstől, amelynek helyén egyszerű, 60/40 arányban osztott dönthető támlát találunk.
A középkonzolon 7 colos érintőképernyővel rendelkező második generációs Connect fejegységet találunk Android Auto és Apple CarPlay csatlakozási lehetőséggel, a Garmin hardveres navigáció feláras. Többféle hifi közül lehet választani, négy- nyolc- és tizenegy hangszórós is lesz a választékban.
Elődjénél mindenképpen drágább lesz a Honda Civic tizedik generációja, hiszen teljesítményben is nagy lesz az ugrás: az alap az 1,0 literes háromhengeres turbó lesz 130 lóerővel nagyjából ott tart, ahol az eddig 1,8-as szívó, ezen kívül még az 1,5-ös négyhengeres turbót lehet kérni 180 lóerővel. Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót kapnak a motorok, felár ellenében fokozatmentes automata kérhető. Azt már elárulták, hogy az 1,6 literes, 120 lóerős turbódízel majd 2017 második felében csatlakozik a kínálathoz, a 2,0 literes, több mint 300 lóerős turbómotorral szerelt Type R leghamarabb 2017 vége felé várható, és egy benzin-elektromos hibrid is elérhető lesz majd idővel. A 4,5 méteres ötajtós karosszéria csak a kezdet, hiszen újra lesz kombi, és visszatér a lépcsős hátú Civic az európai kínálatba – ezt a törökországi Gebzében készítik majd 2017 tavaszától.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!