A The Apex elnevezésű dokumentumfilm készítői akarták megnézni, milyen gyorsan teljesíti a Nordschleifét a Koenigsegg One:1, már kibérelték a helikoptert is a nagy alkalomra, amikor azzal szembesültek, hogy a pálya vezetése mégse járul hozzá a próbálkozáshoz azzal, hogy a tavaszi halálos balesetet követő sebességkorlátozásokat ideiglenesen feloldja.
A pálya gyors részein életbe léptetett sebességkorlátozásoktól még abban az esetben se tekintenek el, ha valaki az egész versenypályát kibéreli saját maga számára, és az ő autóján kívül nincs forgalom. A Koenigsegg cég számításai szerint a Tiergarten nevű egyenesben a One:1 akár 300 km/h-s sebességet is képes elérni, de jelenleg itt 200 km/h-ban maximálják a tempót. Ezen kívlü a pálya Flugplatz, Schwedenkreuz és Antoniusbuche nevű szakaszain van életben ez a limit, a Döttinger Höhe egyeneseben 250 km/h a maximum – itt van az a fel- és lehajtó, amelyet a pályanapok vendégei használnak.
Érdekes csavar a történetben, hogy a Lamborghini a korlátozások életbe lépését követően futott egy 7 perc alatti köridőt az Aventador SV-vel, amelyet publikált is. A Nürburgring vezetése azzal védekezik, hogy ez egy nappal azt követően történt, hogy azt a döntést hozták, hogy még ideiglenesen se tekintenek el a sebességkorlátozásoktól. Érdekes módon aztán a WTCC futamon valahogy mégse kellett betartani ezeket a korlátozásokat…
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!