Túlságosan biztonságosan már a mai autók, ezért egyre kevesebb a baleset, ami a karosszériajavítók forgalmán is látszik, a holland érdekvédelmi szervezet, a FOCWA felmérése szerint tavaly tíz százalékkal csökkent a forgalma a tagvállalkozásoknak.
Az ok abban keresendő, hogy az autók egyre fejlettebb baleset megelőzési elektronikus rendszerekkel vannak felszerelve, amelyek már nem csak nagy sebességnél vigyáznak az autók és utasainak épségére, de az egyre inkább terjedő városi fékek is nagyon hasznosak a tulajdonosnak, és károsak az autójavítókra nézve. Az egész helyzetet még súlyosbítja, hogy a modern elektronikus rendszerek miatt a javítóműhelyeknek új, márkaspecifikus és méregdrága berendezéseke kell vásárolniuk, például egy sima hátsó lengőkar-csere után nem elég beállítani a futóművet, egyedi készülék segítségével újra kell kalibrálni a sávtartó/vészfék segédet, vagy azok folyamatosan hibajelzést küldenek majd. Az autójavítók költségei tehát meredeken emelkednek, miközben a bevételeik jelentősen csökkennek, nem csoda, hogy hamarosan több száz munkahely szűnhet meg emiatt. Egy kicsit javíthatna a helyzeten, ha a különféle aktív biztonsági segédek kalibrálásához egyféle készüléket lehetne használni, de ez nem így van, és amíg csak a törvény rá nem kényszeríti erre a gyártókat (mint például az ODB II-es csatlakozó szabvánnyá emelése), addig nem is várható változás e téren. A változás természetesen nem a gyári márkakereskedéseket érinti, hanem azokat a független karosszériajavítókat, akik az elektronika térnyeréséig még konkurálni tudtak azokkal.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!