Úgy adta ki a lépés a Porschénál, hogy a luxuskategóriában induló Panamera modelljének a frissítése akkor lesz majd hivatalos – az álcázott prototípusokkal már megfutották a kötelező köröket a meghívott újságírók –, amikor a Mercedes-Benz S-osztály is bemutatkozik. Muszáj valami nagy durranással készülniük.
Egy izzadtságszagú körrekordot találtak ki, hiszen nem a leggyorsabb szedán, hanem a leggyorsabb luxuskategóriába tartozó szedánként állítják be a frissített Panamerát – abszolút értelemben a Mercedes-AMG GT 63S Fourdoor gyorsabb nála a maga 7:25.41-es köridejével –, amellyel Lars Kern 7:29.81 másodperc alatt hajtott körbe a 20,832 km-es körön. Ez egyébként 13 másodperccel gyorsabb, mint a négy évvel ezelőtt, az 550 lóerős Panamera Turbóval 200 méterrel rövidebb távon mért köridő.
A gyári tesztpilóta szerint a javulás leginkább az újrahangolt elektronikus felfüggesztésnek, azon belül is az aktív karosszériadőlés-ellenőrzésnek köszönhető, amelynek segítségével sokkal gyorsabban tudott áthajtani a technikás szakaszokon. Minderre még július 24-én, 22 fokos levegő- és 34 fokos aszfalthőmérséklet mellett kerített sort a Porsche egy olyan Panamerával, amely bukókeretet és verseny kagylóülést (vezető) is kapott, de egyébként szériaállapotú volt – a frissítés után extraként elérhető, kifejezetten az autóhoz fejlesztett Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsokon gördült a prototípus.