Hivatalosan akkor búcsúzott a Ferrari 458-as, amikor bejelentették a turbómotoros utódot, a 488 GTB-t. Azonban aki elég vastag pénztárcával rendelkezik, annak nem kell feltétlenül lemondania az akár 9000/perc fordulaton üvöltő szívó V8-asról, amire a legjobb példa az itt látható Ferrari 458 MM Speciale.
Egy brit megrendelő kérésére készítette el a gyár egyedi autókat készítő műhelye az autót. Az volt a megrendelő vágya, hogy kapjon különösen sportos „napellenző” formájú tetőt az autó, a fekete A oszlop az 1984-es GTO megjelenését idézi. A kiindulási alapot a Ferrari 458 Speciale jelentette, ennek a vázára kézi munkával készítették el az új alumínium borítólemezeket, az első-hátsó lökhárítót karbonból formázták meg.
A Bianco Italia színűre fényezett karosszériára az olasz zászló színeiből készítették el a versenycsíkokat. Teljesen áttervezték az autó aerodinamikáját, a karosszéria oldalán nagyobb légbeömlők vezetik a levegőt a V8-as szívómotorhoz, a kocsi orrán a kisebb légbeömlőnyílás miatt egymáshoz közelebb kerültek a vízhűtők, a hátsó perem nem egyszerűen az övvonal befejezése, hanem komoly leszorító-erőt termelő elem. Az utastérben Cioccolato színű bőrkárpit és a szériánál nagyobb tudású hifiberendezés jelenti a változást. A Ferrari 458 MM Speciale-t a gyár fő tesztpilótája, Dario Benuzzi adta át új tulajdonosának a fioranoi pályán, ahol rögtön némi oktatást is kapott a brit ügyfél.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!