Az osztrák ÖAMTC autós klub harminc évvel ezelőtt, 1987-ben kezdte meg a törésteszt-programját, tíz évvel az euroNCAP életre hívása előtt. Ebből az alkalomból most egy korabeli autót, az 1983-1992 között gyártott II-es Golf egy példányát törték össze az aktuális mérési módszer alapján, így megtudhatták, mennyit fejlődött az autók biztonsága.
A 40 %-os átfedéssel, 64 km/h-s sebességgel a deformálódó akadálynak ütköző kompakt autóban esélye nem lett volna túlélni a becsapódást az utasoknak. A kormány megüti a vezetőt, az övek hagyják elmozdulni az utasok testét, a pedálok és a műszerfal is benyomul a túlélőtérbe, az anyósülésen helyet foglaló bábu súlyos fejsérüléseket szenvedett. Viszonyításként a 2012-es Golf VII-es töréstesztjében az övfeszítős biztonsági övek és a légzsákok minimálisra csökkentik a sérülésveszélyt, és a túlélőtér se szűnik meg.
Azért választotta az ÖAMTC a II-es Golfot, mert abból még mindig 10 ezer példány van forgalomban Ausztriában, ahol az elmúlt harminc évben egyébként 80 százalékkal csökkent a közlekedési balesetben meghalt személyek száma.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!