Személyesen Akio Toyoda kérte meg a Gazoo Racing istállót, hogy készítsék el a gyár raliautóit sikerrel terelgető, és így a Toyota hírnevét öregbítő autóversenyzők névre szóló limitált szériás gépeket. Tavaly még csak tanulmány volt a 8 világbajnoki címet szerző Sébastien Ogier és az elmúlt 2 évben világbajnok Kalle Rovanperä névre szóló autója, amelyből most, a GR Yaris modellfrissítés után lett valóság – igaz, mindössze 100-100 példány erejéig, az autókat Japánban lehet majd megvásárolni, az arra érdemeseket sorshúzással választják ki a jelentkezők közül. A szerencsések az autók mellé még kapnak majd egy Toyota WRC élményprogramot is, a Japán Ralin a gyári istálló vendégei lesznek, és a versenyautókon megjelenik majd a nevük.
Nem csak a megjelenést módosították, de az elektronikusan vezérelt összkerékhajtást is átprogramozták a GR mérnökei annak alapján, hogy milyen beállításokat használnak a névadó pilóták a versenyeken. Az Ogier Edition esetén MORIZO (ez Akio Toyoda versenyzői álneve) és SEB. mód közül lehet választani, míg a Rovanperä Edition esetén DONUT és KALLE a speciális programok jelölése.
MORIZO módban a tempó javítása érdekében a lehető legtöbbet van közvetlenül összezárva az első- és a hátsó tengely, csak fékezéskor oldódik a kapcsolat. Ezt a felállást Akio Toyoda kezdte használni, és annyira megtetszett Ogier-nak, hogy ő is átvette.
SEB. módban a kanyarodási képesség javítása érdekében a hátsó tengelyt részesíti előnyben az elektronika, amikor a nyomatékot irányítja, nagy sebességű kanyarodásnál ezzel sok időt lehet nyerni.
DONUT módban állandóan össze van zárva az első és a hátsó tengely, hogy az autót előszeretettel pörgető, és sodródva kanyarodó vezető a lehető legjobban tudja ellenőrizni a járművet.
KALLE módban jut érvényre az ebbe a modellbe épített állandó zárású hátsó differenciál (amivel az egyébként adott Torsen változó zárású differenciálművet váltják), amelynek segítségével agresszíven lehet megindítani a hátsó tengelyt, majd az első kerekek segítségével lehet a megfelelő irányba húzni az autót.
Megjelenés tekintetében az Ogier Edition mattszürke fényezést kap, a szériának megfelelő tetőspoilert itt karbonból készítik, a Rovanperä Edition nagyobb leszorító-erőt generáló tetőspoilert kap (szintén karbon), és itt a versenyautók harci színeiben tündököl a karosszéria. Egészen pontosan a versenysisakon használt mintát adaptálják fényezéssel a lemezekre. A kormánykeréken a pilóták hazájának nemzeti színeivel készítik el a díszvarrást, az anyósülés előtti panelon helyezik el a WRC-győzelmekre utaló plakettet.
Természetesen mind a GR Yaris RZ “High performance・Sébastien Ogier Edition” és a GR Yaris RZ “High performance・Kalle Rovanperä Edition” a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval jön, és mivel japán belpiacos autókról van szó, az 1,6 literes 3 hengeres turbómotor teljesítménye „csak” 280 lóerő.