Teljesen megújul a Tesla Model S elektromos autó választéka, az egy hajtómotoros alapmodell mostantól kezdve 70 kWh kapacitású akkumulátort kap, a kétmotoros változat pedig mostantól kezdve 90 kWh kapacitású akkumulátorral és nagy teljesítménnyel folytatja, a név P90D-re módosul.
A módosított hajtásláncot – a legnagyobb változás, hogy 1300 helyett immár 1500 amperes áramerősséget használnak, és ebből következően nagyobb kapacitásúak a biztosítékok is – a P85D tulajdonosok is megrendelhetik 5000 dollár megfizetésével. A több energia 691-ről 762 lóerőre növeli a két villanymotor (elöl 259 LE, hátul 503 LE) teljesítményét. Meglepő módon az új Tesla Model S vásárlóknak ennek kétszeresét, azaz 10 000 dollárt kell fizetniük az átalakításért. A módosításoknak köszönhetően 10 százalékkal hamarabb gyorsul a P90D Ludicrous 96 km/órás sebességre (2,8 másodper), és 10,9 másodperc alatt teljesíti a negyedmérföldes távot. Azonban még az új kábelekkel és biztosítékokkal is nagyjából csak 1 percig tudja ezt a döbbenetes tempót az autó, ezt követően a túlmelegedés elkerülése végett drámaian korlátozza a teljesítményt az elektronika.
A Tesla pár hónapon belül megkezdi majd a Model X szabadidő-autó sorozatgyártását, abból is lesz majd Nevetséges változat 90 kWh kapacitású akkumulátorral és 3,3 másodperces sprintidővel. A középkategóriás méretű Tesla Model 3 három éven belül megvásárolható lesz, és négy éven belül bemutat a cég egy újabb Roadstert is.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!