Nem is olyan rég szinte megszámlálhatatlan modellt kínált 1 méretben a Mini, a jövőben megpróbálják jobban differenciálni az egyes autókat. Lesz a klasszikus, 3 ajtós városi kisautó Cooper néven, jövőre ismerhetjük meg az új, 4 méter körüli Aceman szabadidő-autót, amelynek az új Countryman 6 centis magasság- és 13 centis hossznövekedéssel alapoz meg.
Az eddig felszereltséget jelölő Cooper név az elektromos korban a Kínában gyártott 3 ajtós modell neve lesz, amely 4 felszereltséggel lesz elérhető: Essential, Classic, Favoured és JCW. Hogy ne legyen ilyen egyszerű a helyzet, a motort jelző betű(ke)t kiírják a típusnév mögé… Az aktuális divatnak megfelelően leegyszerűsítették a megjelenést, tehát kevesebb a króm, több a fényezett rész – már csak a küszöbök feketék, a kerékjárat-peremek színrefújtak.
„Amikor kifejlesztettük a legalapvetőbb génjeinket is meghatározó, új formanyelvünket, márkánk történelméből merítettünk ihletet. A Charismatic Simplicity névvel illetett új formanyelv mögött olyan elképzelés áll, amely minden egyes MINI modellnek erős, egyéni karaktert kölcsönöz, egyszerre letisztult, minimalista és intuitív módon csak a lényegre összpontosítva” – mondta Oliver Heilmer, a MINI vezető formatervezője.
Minimalista a belső kialakítása is, a nagy méretű kerek központi érintőképernyő alatt találunk pár fizikai kapcsolót (köztük az előválasztókart kiváltó billenőkapcsolót), ezenkívül még a kormányküllőkön vannak gombok. Világnyelven elérhető hangvezérlés könnyíti a kezelést, nálunk marad az érintőképernyő. Az első ülések között csak tárolók (akár indukciós telefontöltő) vannak, a csomagtér alaphelyzetben 200 literes, a 60:40 arányban osztott támla ledöntése után 800 literes.
A Mini Cooper E esetén a hajtómotor 184 LE/290 Nm teljesítményű, ehhez 40,7 kWh kapacitású akkumulátort adnak (75 kW villámtöltés), a szabványos hatótávolság 305 km. A Mini Cooper SE első kerekeit 218 LE/330 Nm teljesítményű villanymotor hajtja, ehhez 54,2 kWh kapacitású telep jár (95 kW-os villámtöltés), amivel 402 km a szabványos hatótávolság. A fedélzeti töltő minden esetben 11 kW teljesítményű. Az elődhöz képest nagyobb a tengelytávolság és szélesebb a nyomtáv is, szélesebb abroncsokat használnak, így az akkumulátor miatt mélyen lévő tömegközépponttal a nagyobb tömeg ellenére is változatlanul gokartos vezetési élményt ígérnek.
A Mini Countryman esetén csak részben lett letisztultabb a megjelenés, új formai elemként vezetik be a C oszlopra lenyúló, a tető színére fényezett elemet, általánosságban igyekeztek terepjárósabbá tenni a megjelenést. Itt is 4 felszereltségi szint – Essential, Classic, Favoured és JCW – közül lehet majd választani, de az akkumulátoros-elektromos hajtás mellett elérhető lesz plug-in hibrid és lágyhibrid hajtás is – műszakilag a BMW X1-es testvérmodelljéről van szó, amellyel közös soron készül az új generáció Lipcsében.
Itt is textilszövettel borított műszerfalat használnak, 240 mm átmérőjű kör alakú központi érintőképernyővel, a hangvezérlés csak világnyelveken áll majd az utasok rendelkezésére, tehát magyarul az élmény nem lesz teljes. A nagyobb karosszéria tágasabb utasteret is jelent, amelyet azzal is hangsúlyoznak, hogy például a kilincseket bent is a felületekbe rejtik. A csomagtér alapesetben 460 literes, ez 1450 literig bővíthető, a töltőkábel(ek)nek a padló alatt alakítanak ki helyet.
A Mini Countryman 2 akkumulátoros-elektromos hajtással lesz elérhető, az E esetén 204 LE/250 Nm a hajtómotor teljesítménye, az SE All4 változatban már 2 hajtómotor és összkerékhajtás is van 313 LE/494 Nm rendszerteljesítménnyel. Az akkumulátor mindkét esetben 64,7 kWh kapacitású, amivel az E szabványos hatótávolsága 462 km, az SE All4 szabványos hatótávolsága 433 km. A fedélzeti töltő 22 kW-os, 130 kW-os villámtöltésre van lehetőség, a töltés idejének lerövidítése érdekében a navigációnak akkumulátor-előkondicionálás funkciója is van.