A BMW shenyangi gyárában az épp kínai látogatáson lévő Angela Merkel indította el ünnepélyes keretek között azt a gyártósort, ahol egyébként már hónapok óta készülnek a hibrid szabadidő-autók – eddig Zinoro 1E néven, mostantól pedig ezzel vegyesen készülnek majd az X1 xDrive25Le iPerformance modellek is.
Maga az autó ezzel egy időben, a Chengdui Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek, a meglehetősen hosszú néven kívül a karosszérián egyedül a bal első sárvédőn elhelyezett elektromos csatlakozás jelenti a változást. Azt mondja a BMW, hogy ez az autó Kínában marad, de ez is csak technikai kifogás, hiszen arról van szó, hogy mi nem kapjuk meg a 14 centivel nyújtott távol-keleti karosszériát, nálunk a most is megvásárolható normál X1-es bőrében lesz majd elérhető a hálózatról tölthető hibrid hajtás.
A hálózatról tölthető hibrid hajtás megfelel annak, amit a 225xe is megkap: elöl 136 LE/220 Nm teljesítményű 1,5-ös turbós benzines hajt 6 fokozatú automatikus váltón keresztül, hátul egy 95 LE/165 Nm csúcsteljesítményű villanymotor egyszerű fogaskerék-áttételen keresztül, az összkerékhajtás virtuális, a rendszerteljesítmény 224 LE/385 Nm. Amíg van elég energia az akkumulátorban, 7,4 másodperces 0-100 km/h gyorsulásra képes a hibrid X1. A 10,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 60 km-es elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, feltöltése 240 V-os hálózatról 3 és háromnegyed óráig tart, a benzintank 35 literes, a teljes hatótávolság 630 km. Az akkumulátor miatt a csomagtér befogadóképessége 445 literre csökken.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!