Nagyon készül már az elektromos átállásra a Mini márka, az új akkumulátoros-elektromos 3 ajtós modelljüket – amelyet a kínai partner Great Wall fog gyártani – először még 2021 novemberében mutatták meg gyári kémfotókon, majd jöttek a végleges autót álcázás nélkül mutató nemhivatalos fényképek, végül szűk egy évvel ezelőtt adtak hírt arról egy újabb adag gyári kémfotó kíséretében a tesztelés befejezéséről. Azonban a 3 ajtós Mini bemutatójára még várnunk kell, sőt, nagyon úgy néz ki, hogy hamarabb ismerhetjük majd meg a Countryman következő generációját.
Erről most adták közre az első adag gyári kémfotót, az alkalmat pedig az szolgáltatja, hogy a lipcsei gyárban is befektetéseket hajtanak végre az akkumulátoros-elektromos hajtású szabadidő-autó miatt, amelynek megjelenése az Aceman tanulmányra utal, amennyire az látszik. 800 millió euróról bővítik 150 000 négyzetméterre az elektromos hajtást készítő területet, ami 1000 új munkahelyet is jelen majd. Jelenleg mintegy 5600 munkavállaló naponta 1000 autót készít, a BMW 1-es, 2-es Gran Coupé és 2-es Active Tourer mellé érkezik a Mini Countryman az év végén – ez lesz az első alkalom, hogy Németországban gyártanak Minit. Az akkumulátort a BMW saját gyárában készítik, az autóhoz hasonlóan karbonsemleges módon. A lipcsei gyárban 4 darab 190 méter magas szélerőmű is működik, ezeknek az energiáját 700 darab i3-as akkumulátorból összeállított helyi energiatárolóba táplálják.