Nem csak elméletben kellett bizonyítaniuk a Nemek harca kampányban résztvevőknek vezetési tudásukat, hanem a legjobb három hölgyet és urat a gyakorlatban is leteszteltük a Hungaroringen található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrumban, ahol rögtön két műfajban is bizonyíthatták tehetségüket a versenyzők. Nem csak a vezetéstechnikai pályán, de az off-road csapáson is végig kellett menniük. Előbbinél a gyorsaság, utóbbinál a pontosság volt a fontos.
Gyakorlással indult a nap, először a három úriember, majd a három hölgy ismerkedhetett a felvizezett műgyanta burkolattal, meg a kikerülést megkövetelő vízfalakkal. Érdekes volt látni, hogy a hölgyek jóval óvatosabban álltak neki a vezetésnek, a férfiak ellenben már itt is tempósan haladtak. Ez nem nagyon változott az éles futam során sem, ahol egy gyakorló (ismerkedő) kör után rögtön jött a mért etap. Nem voltak vízfalak, de működött a rántópad, a félig műgyantás hátsó körön kellett egyszer végigmenni, majd a visszavezető emelkedőn szlalomozni félig aszfalton/félig a csúszós műgyantán.
A hírességek is jól teljesítettek, jól vették az akadályokat, és abszolút szinten is jó időket autóztak. A versenyzők megfontoltságát dicséri, hogy egy bóját se vittek el. Igaz, az egyik úriember eltévedt a szlalomon, de hát senki nem lehet tökéletes…
A tereppályán a kör bemutatását követően jött a szabálymagyarázat: aki gázt ad, annak tíz büntetőpontot adunk. Az volt a lényeg, hogy terepfokozatban, 1-esben kellett végigmenni, és eközben csak kormányozni kellett, hiszen a rövid lejtőkön bőven elegendő volt a stabil 750-es alapjáraton ketyegő Amarok motorféke. A kapukat szimbolizáló rudak hol szűkebben, hol bővebben voltak elhelyezve, érdekes módon nem a legnehezebb részeken, hanem ott voltak érintések, ahol egy kicsit kevésbé figyeltek a versenyzők. A terepezés egyébként nagyobb élmény volt az indulóknak, mint a műgyantán haladás, hiába volt kisebb a tempó (sétálva le lehetett előzni a pickupokat), az oldaldőlés nagysága, illetve a 45 fokos emelkedőn való kaptatás miatt jobban megmaradt bennük ez a futam.
A tanpályán nagyon együtt teljesített a mezőny, többeket tizedmásodpercek választottak el egymástól, ezért a döntés az off-road pályára maradt, a végeredmény a kettő összesítésével alakult ki. Még az se okozott fennakadást, amikor az egyik, a tereppálya melletti akác egyik fele külső behatás nélkül letört, és az egyik kaput maga alá temette. A fél-1-ben közlekedő Amarok érkezéséig bőven volt idő az eredeti állapot visszaállítására. És egyben az is bebizonyosodott, hogy a Tanpálya oktatói nem csak a rádión keresztül tudnak utasításokat osztogatni, de nem bújnak el a kétkezi munka elől sem.
Nemek Harca döntő – 2012.07.12.
Nők: 1. Nagy Éva 1:01, 0 verőhiba 2. Márkus Valéria 1:03, 1 verőhiba 3. Sass Katalin 1:08, 1 verőhiba Férfiak: 1. Tóth Gábor 0:53, 0 verőhiba 2. Polgár Lajos 1:01, 0 verőhiba 3. Kemény Szabolcs 1:04, 1 verőhiba Abszolút első helyezett: Tóth Gábor Sztárfutam: 1. Szentgyörgyi Romeo 0:55, 0 verőhiba 2. Kővári Anett 0:57, 0 verőhiba 3. Wolf Kati 1:00, 0 verőhiba 4. Kocsis Tibi 0:59, 1 verőhiba
A résztvevők egy-egy Autó-Motor és Kiskegyed ajándékcsomagot és a Hungaroring jóvoltából egy vezetéstechnikai képzést kaptak, a legjobb hölgy illetve úr egy-egy garnitúra Vredestein abronccsal lett gazdagabb, az abszolút legjobbnak még egy ORFK-OBB ajándékcsomag is járt. Kedves hölgyeim, idén a férfiak bizonyultak a jobbnak a Nemek harcában, de nem maradtak el nagyon a hölgyek sem. Egy kis gyakorlás, és legközelebb talán már változik a helyzet.
Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak a döntőről.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!