Ha bukókerettel kimerevítik a karosszériáját, az új Range Rover Sport SVR rekord-köridőt fut a Nürburgringen, ezen felül a márka eddigi leggyorsabb típusa, mégis, a közúton van nála fürgébb – a britek őszintén bevallják, hogy a Porsche Cayenne Turbo négy tizeddel hamarabb katapultál 96 km/órás tempóra. A számok nyelvén ez annyit tesz, hogy amíg a brit szuper szabadidő-autónak 4,5 másodpercre van szüksége a 60 mérföld/órás tempó megfutására, a német vetélytársa 4,1 másodperc alatt végez ezzel a mutatvánnyal.
De ettől még magabiztosak a Range Rover fejesei, hogy az ő alkotásuk nagyon népszerű lesz, különösen sokat dolgoztak azon, hogy nagyon hangos legyen a kétfokozatú, aktív kipufogó, visszakapcsoláskor dörögnek a 60 mm-es kályhacsövek, és 3000-es fordulat felett nyitnak a zajt fokozó pillangószelepek. Persze a rend és a szomszédokkal való béke megőrzése miatt van egy gomb, amely segítségével csendes üzemmódba lehet kapcsolni a koncertet.
Ezen felül az egyszerű, kompresszoros V8-assal szerelt Range Rover Sporthoz képest az SVR további 50 lóerőt, átprogramozott légrugós felfüggesztést, felár ellenében akár 22 colos felniket kap. A nyolcfokozatú ZF váltó új programot kapott, így fele olyan gyorsan kapcsol, Megjelenését nagyobb légbeömlő nyílásokat tartalmazó első lökhárító, feketére fényezett tetőoszlopok teszik különlegessé, az utastérben meg nem csak az ülések kétszínű kárpitozása, de azok jobban megformált felülete (javított oldaltartás) jelenti a nagy újdonságot.
Augusztus 14-én, Kaliforniában debütál az eddigi leggyorsabb, legerősebb Range Rover, a Pebble Beach-en megrendezésre kerülő The Quail rendezvényen.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!